Zaaldienst

Alle teams (senioren en jeugd) die op zaterdag thuisspelen in de Amstelcampus, kunnen ingedeeld worden voor de zaaldienst, tellen, fluiten en bardienst. Bij de indeling wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met het wedstrijdschema én met hoeveel vrijwilligerstaken een team op zich heeft genomen. Het uitgangspunt is: hoe meer vrijwilligerstaken, hoe minder zaaltaken.

Het meest recente schema wordt gedeeld in de WhatsApp-community van US Volleybal, via de groep met aanvoerders.

Instructie

Algemeen

  1. Het ingedeelde team is verantwoordelijk voor de wedstrijden die tijdens jouw zaaldienst worden gespeeld. Dat betekent dat je een half uur van te voren aanwezig moet zijn.
  2. Zorg dat je vindbaar bent: ga bij de koffer zitten of zeg tegen de aanvoerders van de US-teams dat jouw team zaaldienst heeft.
  3. Er zijn 2 tablets. Zorg ervoor dat er altijd 1 tablet aan de lader ligt, zo kom je nooit voor vervelende problemen te staan. Laad de tablet op via het stopcontact van hok K.
  4. Berg de sleutel altijd op in de koffer als je hem niet gebruikt!
  5. Vang binnenkomende scheidsrechters op en beantwoord hun vragen. Vertel scheidsrechters van de bond dat ze na afloop een drankje krijgen op naam ‘Volleybal scheidsrechters’. Ze kunnen ook vooraf koffie krijgen als ze willen.
  6. Beantwoord vragen van teams over waar ze moeten spelen etc.
  7. Zorg dat alle wedstrijden een scheidsrechter hebben. In de WhatsApp-community van US Volleybal vind je het zaaldienstschema en kan je zien welk team verantwoordelijk is om een scheidsrechter te leveren.
  8. Divisiewedstrijden (D3, H2/3/4) met teller moeten op veld 3 gespeeld worden, vanwege de ruimte voor het tellen.
  9. Het halfcourt moet een uur van tevoren leeg zijn voor D1 en H1.
  10. Zorg dat de thuisspelende (US) teams op tijd hun veld opzetten. Het is de verantwoordelijkheid van het thuisspelende team dat het veld op tijd opgezet is. Uiteraard kan je ze daar altijd een handje bij helpen.
  11. Zie toe op het afbreken en opruimen van de velden (wederom de verantwoordelijkheid van de thuisspelende teams). Al het materiaal moet op de juiste plaats worden opgeborgen, zie hiervoor ook de plattegrond. 8 banken mogen in de hal blijven staan, de rest moet in materiaalhok D.
    1. In hok C: netten, palen, de scheidsrechtersstoelen en de rode loper
    2. In hok D: teltafels, banken en stoelen
    3. In hok I: blauwe tussennet (vraag voor het opzetten hulp bij de bar)
    4. In hok K: telborden, vlaggen, reclameborden, paalbeschermers, en formulieren
  12. Onverhoopt problemen met het DWF/tablets? Neem contact op met de wedstrijdsecretaris! Mail naar bestuur@usvolleybal.nl of neem contact op met Rivka Schraa.

De eerste zaaldienst van de dag

  1. Zorg dat je minimaal een half uur van tevoren aanwezig bent in de sporthal.
  2. Haal de wedstrijdkoffer tevoorschijn uit het materiaalhok met de letter K (sleutel hiervan is achter de bar te krijgen)
  3. Zet in het gangpad naar de sporthal bij veld 1 een tafeltje met twee stoelen uit materiaalhok D neer. Hier kunnen de teams en scheidsrechters zich melden en de tablet ophalen voor het DWF.
  4. Controleer het wedstrijdschema op logica voor wat betreft veldindeling. H2/3/4 en D3 spelen zoveel mogelijk op veld 3 vanwege de ruimte voor de teltafel.
  5. Haal voor alle velden de materialen uit de hokken zodat dat zo min mogelijk tijdens de wedstrijden moet gebeuren.
  6. Zie erop toe dat de eerste wedstrijden ook daadwerkelijk op het geplande tijdstip beginnen, dit om uitloop verderop in het programma te voorkomen.
  7. Veld 3 en veld 1 moeten opgezet worden met een net met spanbanden (Dus zonder stokken), let erop dat dit daadwerkelijk gebeurt.
  8. Zorg dat het blauwe tussennet wordt opgehangen (i.s.m. het barpersoneel).
  9. Zorg dat de prullenbakken die onder de trap in kantine staan, in de zaal verspreid worden. Vraag bij de bar als je ze niet kan vinden.

De laatste zaaldienst van de dag

  1. Zorg dat de tablets na de laatste wedstrijd uit worden geschakeld.
  2. Let goed op dat ons eigen materiaal weer in ons eigen materiaalhok K terechtkomt en niet in de algemene berging wordt gezet.
  3. Zorg dat langs de kant van de velden opgeruimd wordt (lege flesjes, boterhamzakjes, bananenschillen e.d.). De hele sporthal, de loopruimte ernaast én de kleedkamers moeten bezemschoon zijn.
  4. Zorg dat de prullenbakken weer terug onder de trap in de kantine komen.

Wat ligt er in vak C?

  1. Palen
  2. Netten
  3. Antennes
  4. Plopper tbv grondpotten in vloer
  5. Scheidsrechtersstoelen
  6. Scheidsrechterstoel in hoogte verstelbaar (alleen voor wedstrijden D1/H1 op halfcentrecourt)
  7. Banken (4 in vak C, 8 mogen in de hal blijven staan)
  8. Teltafels en stoelen

Wat ligt er in vak K?

  1. Wedstrijdkoffer (wedstrijdformulieren, opstellingsbriefjes, pennen, diverse instructies en overzichten)
  2. Telborden
  3. Paalbeschermers (alleen voor wedstrijden D1/H1 op halfcentrecourt)
  4. Reclameborden (alleen voor wedstrijden D1/H1 op halfcentrecourt)
  5. Ballenkarren

2025 All rights reserved