Zaaldienst

Schema

Zaaldienstschema start 17-18 (Excel formaat)

Instructie

Zaaldienstinstructie US Volleybal Amstelcampus Seizoen 2017-2018

Verantwoordelijkheden:

Algemeen:

  1. Het ingedeelde team is verantwoordelijk voor de wedstrijden die tijdens jouw zaaldienst worden gespeeld. Dat betekent dat je een half uur van tevoren aanwezig moet zijn.
  2. Zorg dat je vindbaar bent: ga bij de koffer zitten of zeg tegen de aanvoerders van de US-teams dat jouw team zaaldienst heeft.
  3. Berg de sleutel altijd op in de koffer als je hem niet gebruikt!
  4. Voor/tijdens het inspelen kan er een muziekje aan gezet worden. Zeker bij de eerste wedstrijden is het nog erg rustig en is muziek gezellig. Let er wel op dat de muziek uit gaat tijdens de wedstrijden! Muziekapparatuur vind je in het kantoortje direct links bij binnenkomst van de sporthal. Vraag even assistentie aan het barpersoneel.
  5. Vang binnenkomende scheidsrechters op en beantwoord hun vragen.
  6. Beantwoord vragen van teams over waar ze moeten spelen etc.
  7. Zorg dat alle wedstrijden een scheidsrechter hebben. In principe kan iedereen zich inschrijven, de laatste stand kan je controleren op http://www.usvolleybal.nl/competitie/inschrijven-voor-wedstrijden/ met als wachtwoord: scheids
  8. Divisiewedstrijden (D2&3, H2-4) met teller moeten op veld 1 of 3 gespeeld worden
  9. Het Half-Court moet een uur van tevoren leeg zijn voor D1 en een half uur voor H1
  10. Zorg dat de thuisspelende (US) teams op tijd hun veld opzetten. Het is de verantwoordelijkheid van het thuisspelende team dat het veld op tijd opgezet is. Uiteraard kan je ze daar altijd een handje bij helpen.
  11. Zie toe op het afbreken en opruimen van de velden (wederom de verantwoordelijkheid van de thuisspelende teams). Al het materiaal moet op de juiste plaats worden opgeborgen, zie hiervoor ook de plattegrond. 8 banken mogen in de hal blijven staan, de rest moet in materiaalhok D.
    1. In hok C: Netten, palen en de scheidsrechtersstoelen
    2. In hok D: Teltafels, banken en stoelen
    3. In hok K: Telborden, vlaggen, reclameborden, paalbeschermers, en formulieren
  12. Onverhoopt problemen met het DWF/Tablets? Neem contact op met de commissie wedstrijdzaken! wedstrijdzaken@usvolleybal.nl

De eerste zaaldienst:

  1. Zorg dat je minimaal een half uur van tevoren aanwezig bent in de sporthal.
  2. Haal de wedstrijdkoffer tevoorschijn uit het materiaalhok met de letter K (sleutel hiervan is achter de bar te krijgen)
  3. Zet in het gangpad naar de sporthal bij veld 1 een tafeltje met twee stoelen uit materiaalhok D neer. Hier kunnen de teams en scheidsrechters zich melden en het DWF in te vullen.
  4. Zorg ervoor dat er altijd 1 tablet aan de lader ligt, zo kom je nooit voor vervelende problemen te staan.
  5. Zie erop toe dat de eerste wedstrijden ook daadwerkelijk op het geplande tijdstip beginnen, dit om uitloop verderop in het programma te voorkomen.
  6. Veld 3 en veld 1 moeten opgezet worden met een net met spanbanden (Dus zonder stokken), let erop dat dit daadwerkelijk gebeurd.
  7. Zorg dat (ISM het barpersoneel) dat het blauwe tussennet wordt opgehangen.

Speciaal voor (de zaaldienst tijdens en voor) Dames 1

  1. Voor de wedstrijden van D1 is het volgende extra nodig:
    1. 2 matten/tape
    2. 8 stoelen/krukken: 6 krukken voor ballenrollers, extra stoelen voor strafbank
    3. Extra Tafel (voor rechtsachter in de zaal)
  2. Bekijk wie de ballenrollers zijn: laat ze zich van tevoren melden. Ze moeten zelf hun stoel(tjes) goed zetten (in de hoeken en halverwege). Degene die (vanaf de tribune) rechtsachter staat moet ook een telbord beheren.
  3. Met matten/tape moet een vlak van 3×3 gemarkeerd worden waar de spelers staan.
  4. Voor vragen m.b.t. Dames 1 wedstrijden kan je terecht bij Gert-Jan Muis (de manager). Ook kan je naar de coaches Martijn/Sebastien, die wilt altijd weten wie de zaaldienst doet.

De laatste zaaldienst:

  1. Zorg dat de tablets na de laatste wedstrijd uit worden geschakeld.
  2. Let goed op dat ons eigen materiaal weer in ons eigen materiaalhok K terechtkomt en niet in de algemene berging wordt gezet. Ook moet je erop toezien dat langs de kant van de velden opgeruimd wordt (lege flesjes, boterhamzakjes, bananenschillen e.d.)

VAK C

  1. Palen
  2. Netten
  3. Antennes
  4. Plopper tbv grondpotten in vloer
  5. Scheidsrechtersstoelen
  6. Scheidsrechterstoel in hoogte verstelbaar (alleen voor wedstrijden D1/H1 op half centre court)
  7. Banken (4 in vak C, 8 mogen in de hal blijven staan)
  8. Teltafels en stoelen

VAK K

  1. Wedstrijdkoffer (wedstrijdformulieren, opstellingsbriefjes, pennen, diverse instructies en overzichten)
  2. Telborden
  3. Vlaggen voor Topdivisie wedstrijden
  4. Paalbeschermers (alleen voor wedstrijden D1/H1 op half centre court)
  5. Reclameborden (alleen voor wedstrijden D1/H1 op half centre court)
  6. Ballenkarren